Anayasa Yargısı Dergisi (Tümü) |
Anayasa Yargısı Dergisi (Tümü) |
|
36 |
1 |
2019 |
Abdurrahman EREN |
Anayasa Mahkemesinin Kanun Hükmünde Kararnamelere İlişkin İçtihadı Doğrultusunda Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Değerlendirilmesi |
1-72 |
36 |
1 |
2019 |
Murat AZAKLI |
Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Somut Norm Denetimi Yoluyla İncelenmesi |
73-103 |
36 |
1 |
2019 |
Lokman YENİAY - Gülden YENİAY |
Türk Hukukunda Yürütme Organının Düzenleme Yetkisi Ve Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi |
105-138 |
36 |
1 |
2019 |
Volkan ASLAN |
Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Kanunlara Uygunluğunun Denetimi Ve Çeşitli Hususların Kararname İle Düzenleneceğinin Kanunlarda Belirtilmesi Üzerine |
139-161 |
36 |
1 |
2019 |
Kasım OCAK |
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi İle İdari Vesayet Yetkisi Düzenlenmesinin Bir Örneği Olarak Cumhurbaşkanlığı Ofisleri |
163-193 |
36 |
1 |
2019 |
Şeref İBA Yasin SÖYLER |
Yeni Hükümet Sisteminde Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi İle Cumhurbaşkanı Kararının Nitelik Farkı Ve Hukuki Sonuçları |
195-223 |
36 |
1 |
2019 |
Yavuz ATAR |
Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Hukuki Rejimi Ve Anayasallık Denetimi |
241-259 |
36 |
1 |
2019 |
Ülgen ADADAĞ |
Kanun-Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi İlişkisinin Yargısal Denetimine Yönelik Sorunlar |
261-277 |
36 |
1 |
2019 |
Turan YILDIRIM |
İdarenin Kanuniliği İlkesi Bağlamında Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Anayasal Sınırı |
293-314 |
36 |
1 |
2019 |
Melikşah YASİN |
Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Türk İdari Teşkilat Hukukuna Etkileri |
315-333 |
36 |
1 |
2019 |
Abdullah SEZER |
Normlar Hiyerarşisi Ve Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri [Çok Boyutlu Normlar Piramidi Yaklaşımı] |
353-412 |
36 |
1 |
2019 |
Bertil Emrah Order |
Bertil Emrah Order |
15-22 |
35 |
|
2018 |
Osman Can |
“Dolaylı Etki” ve “İyi Yönetişim” Kuramları Üzerinden Anayasa Mahkemesi İçtihatlarına İlişkin Bazı Gözlemler |
23-44 |
35 |
|
2018 |
Levent Korkut |
Levent Korkut |
45-53 |
35 |
|
2018 |
Vahit Bıçak |
“Ceza Hukuku Açısından Bireysel Başvuru Kararlarının Yargı Sistemine Etkileri” |
65-72 |
35 |
|
2018 |
Hakan Pekcanıtez |
“Bireysel Başvuru Sonunda Verilen Kararların Medenî Yargıya Etkisi” |
73-104 |
35 |
|
2018 |
Aydın Gülan |
“Bireysel Başvuru Kararlarının Türk İdari Yargı Sistemine Etkisi” |
105-120 |
35 |
|
2018 |
Hacı Ali Açıkgül |
Hacı Ali Açıkgül |
129-134 |
35 |
|
2018 |
Ali Bahadır |
Anayasa Mahkemesi kararlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine etkisi |
135-145 |
35 |
|
2018 |
Tolga Şirin |
Anayasa Mahkemesi Kararlarının İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarına Etkisi |
147-167 |
35 |
|
2018 |
İzzet Özgenç |
“Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü Hürriyeti İle Seyahat Hürriyeti Bağlamında Özgürlük ve Güvenlik İlişkisi” |
175-194 |
35 |
|
2018 |
Abdullah Tekbaş |
Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru İstatistiklerinin Değerlendirilmesi |
195-223 |
35 |
|
2018 |
Ozan Ergül |
Bireysel Başvuru Üzerinden Hukuk Metoduna Odaklanmak: Norm somutlaşması, İhmal Yaptırımı ve İçtihat Farklılığı Özelinde Bir Genel Değerlendirme |
225-239 |
35 |
|
2018 |
Chancellor Emad Saleem Sa’ad |
The Role of Constitutional Judiciary in Protection of fundamental Freedoms and Rights |
285-289 |
35 |
|
2018 |
Justice Ijaz Ul Ahsa |
Justice Ijaz Ul Ahsa |
291-292 |
35 |
|
2018 |
Bakhtiyar Mirbabaev |
Bakhtiyar Mirbabaev |
293 |
35 |
|
2018 |
Narin Ferdi Şefik |
Narin Ferdi Şefik |
295-296 |
35 |
|
2018 |
Prof. Aleksandr Boytsov |
Judicial review of individual complaints within the framework of constitutional proceedings: experience of the Russian Federation |
297-304 |
35 |
|
2018 |
Odbayar Dorj |
Odbayar Dorj |
305-306 |
35 |
|
2018 |
Nikola Ivanovski |
Nikola Ivanovski |
307 |
35 |
|
2018 |
Kurmantai Abdiev Emil Oskonbaev |
Kurmantai Abdiev Emil Oskonbaev |
309-310 |
35 |
|
2018 |
Altay SUROY |
Altay SUROY |
311-312 |
35 |
|
2018 |
Seon Ae Lee |
Seon Ae Lee |
313 |
35 |
|
2018 |
Dr. Mario Jelušić |
Dr. Mario Jelušić |
315 |
35 |
|
2018 |
Mr. Moussa LARABA |
Presentation delivered at the Special Session on the 56th Anniversary of the Creation of the Constitutional Court of the Republic of Turkey Ankara, 26 April 2018 |
317-318 |
35 |
|
2018 |
Mirsad Ćeman |
Mirsad Ćeman |
319 |
35 |
|
2018 |
Bashkim Dedja |
The Role Of Constitutional Court Of Albania On The Protection Of Human Rights (The Albanian Perspective) |
321-324 |
35 |
|
2018 |
Mohammad Qasim Hashimzai |
Mohammad Qasim Hashimzai |
325-326 |
35 |
|
2018 |
Maria Farida Indrati |
Maria Farida Indrati |
325-326 |
35 |
|
2018 |
Unzila Shapak |
Unzila Shapak |
327-328 |
35 |
|
2018 |
Dr. Dragoljub Drašković |
Constitutional Complaint In Constitutional and Legal System Of Montenegro |
331-333 |
35 |
|
2018 |
Adem Sözüer |
Anayasa Mahkemeleri ve Özgürlük - Güvenlik Dengesi |
13-16 |
34 |
|
2017 |
Philip Kunig |
Özgürlük ve Güvenlik |
17-23 |
34 |
|
2017 |
Ann Juengens |
Anayasa Mahkemeleri ve Güvenlik ile Özgürlük Arasındaki Denge |
25-32 |
34 |
|
2017 |
Juan Antonio Hernandez Corchete |
Anayasa Mahkemelerinin Hürriyet ve Güvenlik Arasındaki Denge Hususundaki Rolü |
41-43 |
34 |
|
2017 |
Gadis A. Gadzhiev |
Anayasa Mahkemelerinin Olağanüstü Hâllerde Temel Hakların Korunmasındaki Rolü |
53-56 |
34 |
|
2017 |
Tekin Akıllıoğlu |
Temel Hakların Durdurulması |
61-82 |
34 |
|
2017 |
Ayhan Döner |
Anayasa Mahkemelerinin Olağanüstü Hâllerde Temel Hakların Korunmasındaki Rolü |
83-89 |
34 |
|
2017 |
Hasan Bakırcı |
Anayasa Mahkemelerinin Olağanüstü Hâllerde Temel Hakların Korunmasındaki Rolü |
91-95 |
34 |
|
2017 |
Vincenzo Pacillo |
İtalyan Anayasa Mahkemesinin “Olağanüstü Hal” Koşullarında Temel Hakların Korunmasına İlişkin Rolü |
97-104 |
34 |
|
2017 |
Zühtü Arslan |
Yürütme ve Diğer Yargı Organları ile İlişkileri |
119-122 |
34 |
|
2017 |
Bashkim Dedja |
Arnavutluk Anayasa Mahkemesi Başkanı |
123-125 |
34 |
|
2017 |
Sylvain Ore |
Afrika İnsan ve Toplum Hakları Mahkemesi Başkanı |
131-132 |
34 |
|
2017 |
Henrik Saugmandsgaard Øe |
Avrupa Birliği Adalet Divanı Kanun Sözcüsü |
133-136 |
34 |
|
2017 |
Farhad Abdullayev |
Temel
Hakların Korunması Konusunda Azerbaycan Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi
ile Yasama, Yürütme ve Yargı Organları Arasındaki İlişkiler |
137-139 |
34 |
|
2017 |
Mirsad Ćeman |
“Temel haklar bağlamında BH Anayasa Mahkemesinin yasama, yürütme ve diğer yargı kurumlarıyla ilişkileri” |
145-156 |
34 |
|
2017 |
Madhat Al-Mahmood, Hussein Hamoodi M. |
Irak Federal Yüksek Mahkemesi Başkanı |
171 |
34 |
|
2017 |
Juan Antonio Hernandez Corchete |
İspanya Anayasa Mahkemesi |
175 |
34 |
|
2017 |
Dragoljub Drašković |
“Temel Hakların Korunması Bağlamında Karadağ Anayasa Mahkemesi ile Yasama, Yürütme ve Yargı Erkleri Arasındaki İlişki” |
179-183 |
34 |
|
2017 |
Igor Rogov |
Kazakistan Cumhuriyeti Anayasa Konseyi Başkanı |
191-194 |
34 |
|
2017 |
Erkinbek Mamyrov |
Kırgız Cumhuriyeti Yüksek Mahkemesi Anayasa Kurulu Başkanı |
199-201 |
34 |
|
2017 |
Altay Suroy |
Kosova Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi Hakimi |
207-208 |
34 |
|
2017 |
Narin Ferdi Şefik |
KKTC Yüksek Mahkeme Başkanı |
211-214 |
34 |
|
2017 |
Sali Murati |
Makedonya Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi Üyesi |
219-221 |
34 |
|
2017 |
Raus Bın Sharif |
“Temel
Hakların Korunması Bağlamında Anayasa Mahkemelerinin Yasama, Yürütme Ve
Diğer Yargı Organları İle İlişkileri: Malezya’nın Tecrübeleri” |
223-224 |
34 |
|
2017 |
Dorj Odbayar |
Moğolistan Anayasa Mahkemesi Üyesi |
227-230 |
34 |
|
2017 |
Said Sghair |
Moritanya İslam Cumhuriyeti Anayasa Konseyi Başkanı |
235-236 |
34 |
|
2017 |
Walter Samuel Nkanu Onnoghen |
Nijerya Yüksek Mahkemesi Başkanı |
237-239 |
34 |
|
2017 |
Justice Ejaz Afzal Khan |
Pakistan Yüksek Mahkemesi Hakimi |
245-246 |
34 |
|
2017 |
Maya-Simona Teodoroiu |
Romanya Anayasa Mahkemesi Hakimi |
249-250 |
34 |
|
2017 |
Gadis A. Gadzhiev |
Rusya Federasyonu Anayasa Mahkemesi Üyesi |
255-256 |
34 |
|
2017 |
Wawage Priyasath Gerard Dep |
Sri Lanka Yüksek Mahkemesi Başkanı |
259-262 |
34 |
|
2017 |
Cristián Letelier Aguilar |
Anayasal Denetimin Anayasal Demokrasideki Rolü” |
267-271 |
34 |
|
2017 |
Muhkhabbat Gulzor |
Tacikistan Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi Hâkimi” |
279 |
34 |
|
2017 |
Twekiat Menakanist |
Tayland Krallığı Anayasa Mahkemesi Üyesi |
283-284 |
34 |
|
2017 |
Işıl Karakaş |
Bireysel Başvuru Kararlarının Etkileri |
13-17 |
33 |
|
2016 |
Dr. Gianni Buquicchio |
Bireysel Başvurulara İlişkin Kararların Etkileri |
19-29 |
33 |
|
2016 |
Christos Giakoumopoulos |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarının İnfazı ve Anayasa Mahkemelerinin Rolü |
35-42 |
33 |
|
2016 |
Dr. Ulrich Maidowski |
Anayasa Şikâyetlerine İlişkin Kararların İnfazı |
43-57 |
33 |
|
2016 |
Prof. Dr. Violeta Ruiz Almendral |
Bireysel Başvurulara ilişkin Kararların İnfazı: İspanya Tecrübesi |
59-79 |
33 |
|
2016 |
Doç. Dr. Ece Göztepe Çelebi |
Bireysel Başvuru Kararlarının Bağlayıcılığı ve İcrası Sorunu ile Kurumsallaşma İhtiyacı |
93-118 |
33 |
|
2016 |
Av. İzzet Güneş Gürseler |
Bireysel Başvuru Kararlarının İcrasına İlişkin Düzenlemeler ve Kurumsal Yapılanma İhtiyacı |
119-125 |
33 |
|
2016 |
Dr. Hacı Ali Açıkgül |
Bireysel Başvuru Kararlarının İcrasına İlişkin Düzenlemeler ve Kurumsal Yapılanma İhtiyacı |
127-132 |
33 |
|
2016 |
Muharrem İlhan Koç |
Bireysel Başvuru Kararlarının İcrasına İlişkin Düzenlemeler ve Kurumsal Yapılanma İhtiyacı |
133-141 |
33 |
|
2016 |
Dr. Mustafa Saldırım |
Bireysel Başvuru Açısından Yüksek Mahkeme Kararlarının Uyumlaştırılması Sorunu |
159-175 |
33 |
|
2016 |
Doç. Dr. Selami Demirkol |
Avrupa
İnsan Hakları Mahkemesi’ne Giden Yolun Daraltılmasında, Anayasa
Mahkemesi’ne Bireysel Başvuru Yönteminin İçselleştirilmesi – Amaç;
Dosyaları İç Hatlarda Tutabilmek, Uluslararası Yolculuk Yaptırmamak |
177-184 |
33 |
|
2016 |
Muhittin Karatoprak |
Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru Kararlarının Askeri Yüksek İdare Mahkemesi (AYİM) Kararlarına Etkileri |
185-200 |
33 |
|
2016 |
Prof. Dr. Feridun Yenisey |
Anayasa Mahkemesi’ne Bireysel Başvuru Kararlarının Ceza Muhakemesi Hukuku Açısından Değerlendirilmesi: Tutuklama |
213-229 |
33 |
|
2016 |
Prof. Dr. Abdurrahman Eren |
Hukuki Yorum Yöntemleri Açısından Bireysel Başvuru Kararlarının Anayasanın Yorumuna Etkileri |
231-301 |
33 |
|
2016 |
Yrd. Doç. Dr. İsmail Köküsarı |
Anayasa Mahkemesinin Bireysel Başvuru Kararlarının Anayasanın Genişlemesi ve Uluslararasılaşmasındaki Etkisi |
303-318 |
33 |
|
2016 |
Doç. Dr. Ece Göztepe Çelebi |
Anayasa Mahkemesinin Bireysel Başvuruya İlişkin İki Buçuk Yıllık İçtihadının Kısa Bir Değerlendirmesi |
17-33 |
32 |
|
2015 |
Prof. Dr. Osman Doğru |
Anayasa Mahkemesinin Bireysel Başvuru Kararlarının Biçim Yönünden Değerlendirilmesi |
35-65 |
32 |
|
2015 |
Yrd. Doç. Dr. Ozan Ergül |
Sporda Zorunlu Tahkim - Bireysel Başvuru İlişkisi: ‘Yargı Denetimi Dışında Bırakılan İşlemleri’ Dar Yorumlamak Mümkün Değil mi? |
67-78 |
32 |
|
2015 |
Arş. Gör. Dr. Tolga Şirin |
Anayasa Mahkemesi’nin Toplanma ve Örgütlenme Özgürlüğü Kararlarına Yönelik Eleştirel Bir Değerlendirme |
79-135 |
32 |
|
2015 |
Yrd. Doç. Dr. Kerem Altıparmak |
Anayasa Mahkemesinin Zor Sorusu: İşkence ve Kötü Muamele, Ama Hangisi? |
145-184 |
32 |
|
2015 |
Yrd. Doç. Dr. Bülent Algan |
Anayasa Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin Kişi Özgürlüğü ve Güvenliği Hakkı Yaklaşımı: Hebat Aslan ve Firas Aslan
Kararı Örneği |
185-206 |
32 |
|
2015 |
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Maden |
Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Bakımından Adil Yargılanma Hakkı Çerçevesinde Delil Yasakları |
207-234 |
32 |
|
2015 |
Yrd. Doç. Dr. Ulaş Karan |
Bireysel Başvuru Kararlarında Ayrımcılık Yasağı ve Eşitlik İlkesi |
235-306 |
32 |
|
2015 |
Doç. Dr. Ece Göztepe Çelebi |
Anayasa Mahkemesi’nin “Mobbing” Başvurularına İlişkin Kararlarının Değerlendirilmesi |
323-342 |
32 |
|
2015 |
Dr. Hasan Sayim Vural |
Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru ve Din Özgürlüğü |
343-353 |
32 |
|
2015 |
Yrd. Doç. Dr. Murat Tümay |
Kişilik Hakları ve Basın Hürriyeti Çatışmasında İfade Hürriyeti Dengesi |
355-378 |
32 |
|
2015 |
Doç. Dr. H. Burak Gemalmaz |
Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru Usulünde Mülkiyet Hakkının Uygulanabilirliği Meselesi I: AYM Kararlarının Mülkiyet Hakkının
Mevcudiyetinin Dayanağı Olarak Uluslararası Hukuka Açıklık Açısından Eleştirel Değerlendirilmesi |
379-401 |
32 |
|
2015 |
Doç. Dr. Sergei Chigrinov |
Bireylerin Belarus Cumhuriyeti’nde Anayasa Yargısına Erişimi Değerlendirilmesi |
411-422 |
32 |
|
2015 |
Dr. Atilla Nalbant |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Anayasal Bireysel Başvuru |
423-442 |
32 |
|
2015 |
Dr. Abdullah Çelik |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Anayasal Bireysel Başvuru |
443-447 |
32 |
|
2015 |
Mogoeng Mogoeng |
Asya Anayasa Mahkemeleri ve Muadili Kurumlar Birliğinin İkinci Kongresi Açılış Konuşması |
25-35 |
31 |
|
2014 |
Prof. Dr. Gerhart Holzinger |
Asya Anayasa Mahkemeleri ve Muadili Kurumlar Birliğinin İkinci Kongresi Açılış Konuşması |
37-44 |
31 |
|
2014 |
Park Han-Chul |
Asya’da Barış ve İnsan Haklarının Korunmasına Yönelik Uluslararası İşbirliği |
45-55 |
31 |
|
2014 |
Dr. Gianni Buquicchio |
Anayasal Düzenin Korunmasında Anayasa Mahkemelerinin ve Yüksek Mahkemelerin Rolü |
57-67 |
31 |
|
2014 |
Prof. Dr. Gulrahman Qazi |
Sosyal Hakların Anayasa Mahkemeleri Tarafından Korunması: Afganistan Örneği |
75-87 |
31 |
|
2014 |
Dr. Hamdan Zoelva |
Adat
Law (Örf ve Adet Hukukunun Uygulandığı) Topluluklarının Sosyal
Haklarının Korunmasında Endonezya Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesinin Rolü |
89-108 |
31 |
|
2014 |
Jinsung Lee |
Sosyal Hakların Kore Anayasa Mahkemesince Korunması - Sosyal Refah Haklarına Odaklanma - |
109-123 |
31 |
|
2014 |
Kalyan Shrestha |
Sosyal Hakların Anayasa Mahkemelerince Korunması |
125-139 |
31 |
|
2014 |
Charoon Intachan |
Tayland Anayasa Mahkemesince İnsan Haklarının Korunması |
141-151 |
31 |
|
2014 |
Prof. Dr. Engin Yıldırım |
Sosyal Hakların Dava Edilebilirliği/Edilemezliği ve Anayasa Mahkemeleri: Türk Bakış Açısı (Genişletilmiş Özet) |
153-159 |
31 |
|
2014 |
Prof. Dr. Zühtü Arslan |
Türkiye’de Anayasa Şikâyeti:Fırsatlar ve Sorunlar |
167-184 |
31 |
|
2014 |
Dr. Feras Milhem |
Bireysel Başvuru Yoluyla İnsan Haklarının Korunması Filistin’den Dersler |
185-200 |
31 |
|
2014 |
Valerija Galic |
Bosna Hersek Anayasa Mahkemesi ve Bosna Hersek Parlamenterler Meclisi Arasındaki İlişki |
217-224 |
31 |
|
2014 |
Dr. Igor Rogov |
Kazakistan Cumhuriyeti Anayasa Konseyinin Anayasal Meşruiyeti Temin Etme Hususunda Devlet Erkleri ile Olan İşbirliği |
225-233 |
31 |
|
2014 |
Jugnee Amarsanaa |
Anayasa Mahkemesi ve Parlamento Arasındaki İlişkiler: Mevcut Durum ve Çözüm Yaklaşımları |
235-247 |
31 |
|
2014 |
Gadis Gadzhiev |
Bir Halkın Kendisi Olma Hakkının Felsefi ve Hukuki Anlamları Konusunda |
249-267 |
31 |
|
2014 |
Dato Seri Paduka Hj Kifrawi bin Dato Paduka Hj Kifli |
Anayasa’nın Yorumlanmasında Yüksek Mahkeme’nin Rolü |
279-289 |
31 |
|
2014 |
Doç. Dr. Ali Rıza Çoban |
Anayasa Mahkemesi: Anayasanın Yorumlayıcısı mı Yoksa Bireysel Hakların Koruyucusu mu? |
291-309 |
31 |
|
2014 |
Doç. Dr. Serdar Gülener |
Bireysel Başvuru ve Anayasal Denetimde Anayasal Yorum: Anayasa Yargısı Sistemini İki Farklı Boyut Aracılığıyla Anlama |
311-326 |
31 |
|
2014 |
Tun Arifin bin Zakaria |
Anayasa Yargısında Yorum Yöntemleri |
327-381 |
31 |
|
2014 |
George Papuashvili |
Gürcistan’ın Anayasal Düzeninin Temel Taşı olarak Adalete Erişim |
393-399 |
31 |
|
2014 |
Mogoeng Mogoeng |
Anayasal Düzenin Korunmasında Anayasa Mahkemelerinin ve Yüksek Mahkemelerin Rolü |
401-415 |
31 |
|
2014 |
Fared Al Jallad |
Anayasal Sistemi Korumada Anayasa Mahkemesinin Rolü / Filistin Modeli |
417-427 |
31 |
|
2014 |
Mohan Peiris |
Yargının Temel Hakların Korunmasındaki Rolü |
429-451 |
31 |
|
2014 |
Prof. Dr. Andreas L. Paulus |
Almanya Federal Anayasa Mahkemesi Bakış Açısından Anayasanın Yorumlanması |
21-47 |
30 |
|
2013 |
Prof. Dr. Bertil Emrah Oder |
Anayasa Yargısında Temel Hak ve Özgürlüklerin Somutlaşması Normatif Kurgular, Teloslar ve Uluslararası Hukuka Açıklık |
49-59 |
30 |
|
2013 |
M. Khanlar Hajiyev |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Sözleşmeyi Yorum Teknikleri |
61-71 |
30 |
|
2013 |
Prof. Dr. Sibel İnceoğlu |
Norm Temelli Denetimden Olay Temelli Denetime: İHAS’a Uyum Işığında Bir Değerlendirme |
83-106 |
30 |
|
2013 |
Javıer Borrego Borrego |
Norm Denetiminde Anayasal Yorum |
107-117 |
30 |
|
2013 |
LuIs Fernández Antelo |
Bireysel Başvuruların Kabul Edilebilirlik Kriterleri(Anayasal Önem Kriteri Ağırlıklı Bir İnceleme) |
127-137 |
30 |
|
2013 |
Prof. Dr. Andreas L. Paulus |
Federal Alman Anayasa Mahkemesi Yasası 93A Maddesinde Düzenlenen Kabul Usulü ve “Temel Anayasal Önem” Kavramı |
139-149 |
30 |
|
2013 |
Dr. Hüseyin Ekinci |
Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuruda Kabul Edilebilirlik Kriterleri ve İnceleme Yöntemi |
161-197 |
30 |
|
2013 |
Nicolas Bratza |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Başkanının Konuşması |
9-19 |
29 |
|
2012 |
Robert Dossou |
Afrika Anayasa Yargısı Konferansı Başkanının Konuşması-Benin Anayasa Mahkemesi Başkanının Konuşması |
43-50 |
29 |
|
2012 |
Ferhad Abdullayev |
Azerbaycan Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi Başkanının Konuşması |
51-52 |
29 |
|
2012 |
Muzammel Hossain |
21. Yüzyılda Hak ve Özgürlük Hareketleri ve Anayasa Mahkemelerinin Rolü: Bangladeş Perspektifi |
53-72 |
29 |
|
2012 |
Petr. P Miklashevich |
Vatandaşların Anayasal Hak ve Özgürlüklerinin Korunmasında Belarus Anayasa Mahkemesi’nin Rolü |
73-94 |
29 |
|
2012 |
Marc Bossuyt |
Anayasa ve Uluslararası Antlaşmalar Arasındaki İlişki: Belçika’dan Bir Değerlendirme |
95-106 |
29 |
|
2012 |
Seada Palavrić |
21. Yüzyılda Hak ve Özgürlük Hareketleri ve Bosna-Hersek Anayasa Mahkemesi’nin Rolü |
111-126 |
29 |
|
2012 |
Dato Kifrawi Kifli |
ASEAN Sözleşmesi ve İnsan Hakları Kanunları İleri Adımlar: Brunei Perspektifi |
127-133 |
29 |
|
2012 |
Evgenı Tanchev |
Ulus-Devlet Anayasalarında Siyasal Özgürlük ve Siyasal Hakların Organik Modeli |
135-169 |
29 |
|
2012 |
Xiaoming Xi |
Anayasa’nın Rehberliğinde Yurttaşların Hak ve Özgürlüklerinin Korunması |
171-177 |
29 |
|
2012 |
Mohamed Achargui |
21. Yüzyılda Hak ve Özgürlük Hareketleri ve Anayasa Mahkemelerinin Rolü |
179-194 |
29 |
|
2012 |
Farid Jallad |
21. Yüzyılda Hak ve Özgürlükler ve Anayasa Mahkemesi’nin Rolü |
199-206 |
29 |
|
2012 |
Zakeria Mohammed Yacoob |
Türk Anayasa Mahkemesi’nin 50. Kuruluş Yıldönümü İçin Düzenlenen Uluslararası Sempozyum’da Güney Afrika Heyeti’nin Sunumu |
207-214 |
29 |
|
2012 |
Zaza Tavadze |
Gürcistan Anayasa Mahkemesi’nin Kararları Işığında Anayasal Hak ve Özgürlükleri Yeniden Düşünmek |
215-226 |
29 |
|
2012 |
Pascual Sala Sanchez |
Temel Hakların Yargısal Korunmasında İspanyol Sistemi: İspanya Anayasa Mahkemesi’nin Kararları |
227-245 |
29 |
|
2012 |
Gılbert Kolly |
Türk Anayasa Mahkemesi, İsviçre Federal Mahkemesi ve Ortak Medeni Kanun |
247-254 |
29 |
|
2012 |
Achmad Sodiki |
Vatandaşların Anayasal Haklarının Korunmasında Anayasa Mahkemesi’nin Rolü (Endonezya Anayasası’na Dayalı Bir Değerlendirme) |
259-298 |
29 |
|
2012 |
Igor Ivanovıch Rogov |
Hukuk Devletinin Oluşumunda Kazakistan Anayasa Konseyi’nin Öncelikleri |
299-310 |
29 |
|
2012 |
Enver Hasani |
Kosova Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi’nin Önemli Kararlarından Bazıları Hakkında Düşünceler |
311-361 |
29 |
|
2012 |
Kamal Beshir Dehan |
Libya’da Anayasa Yargısı |
363-366 |
29 |
|
2012 |
Péter Paczolay |
Macaristan Anayasa Mahkemesi’nin Yetkilerinde Değişiklik |
367-380 |
29 |
|
2012 |
Gıanni Buquicchio |
Venedik Komisyonu Başkanının Konuşması |
381-388 |
29 |
|
2012 |
Kang-Kook Lee |
21. Yüzyılda Kore’de Siyasal ve Toplumsal Değişimler ve Kore Anayasa Mahkemesi’nin Önündeki Sorunlar |
393-411 |
29 |
|
2012 |
Branko Naumoski |
İnsan Hak ve Özgürlüklerinin Korunmasında Makedonya Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi’nin Rolü |
413-429 |
29 |
|
2012 |
Tan Sri Arifin Zakaria |
21. Yüzyılda İnsan Hak ve Özgürlükleri ve Yargının Rolü Konusunda Malezya Perspektifi |
431-451 |
29 |
|
2012 |
Jugnee Amarsanaa |
Moğolistan Anayasa Mahkemesi’nin İnsan Haklarının Korunması Alanındaki Rolü |
453-474 |
29 |
|
2012 |
Elena Safaleru |
Anayasa Yargısı ve İnsan Haklarının Korunması: Moldova Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi’nin Deneyimi |
475-490 |
29 |
|
2012 |
Andrzej Rzepliński |
Anayasa Yargısı ve İnsan Haklarının Korunması: Moldova Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi’nin Deneyimi |
495-510 |
29 |
|
2012 |
Ruı Manuel Moura Ramos |
21. Yüzyılda Hak ve Özgürlük Hareketleri ve Anayasa Mahkemelerinin Rolü |
511-525 |
29 |
|
2012 |
Augustın Zegrean |
Romanya Anayasa Mahkemesi Başkanının Konuşması |
527-542 |
29 |
|
2012 |
Ernest Petrič |
Anayasa Mahkemelerinin İşlev ve Rolünün Yeniden Tanımlanması Üzerine Bazı Gözlemler: Slovenya Anayasa Mahkemesi Örneği |
543-554 |
29 |
|
2012 |
Aidid Abdallah Ilkahanaf |
Somali Cumhuriyeti Geçici Federal Hükümeti Yüksek Mahkemesi Başkanının Konuşması |
559-566 |
29 |
|
2012 |
Gonzalo Garcia Pino |
Şili Anayasa Mahkemesi Üyesi |
567-577 |
29 |
|
2012 |
Mahkam Azamovıch Mahmudov |
Tacikistan’da Anayasa Yargısına İlişkin Gelişmeler |
579-589 |
29 |
|
2012 |
Chalermpon Ake-uru |
İnsan Hak ve Özgürlüklerinin Korunmasında Anayasa Mahkemesi’nin Rolü: Tayland Örneği |
591-675 |
29 |
|
2012 |
Anatolıı Holovin |
İnsan Hak ve Özgürlüklerinin Korunmasında Anayasa Mahkemesi’nin Rolü: Tayland Örneği |
677-688 |
29 |
|
2012 |
Danıel Gutierrez Proto |
Anayasal Denetim Sistemi |
693-711 |
29 |
|
2012 |
Francisco Antonio Carrasquer López, Carmen Zuleta de Merchán |
XXI. Yüzyılda İnsan Hakları ve Anayasa Mahkemelerinin Misyonu |
713-757 |
29 |
|
2012 |
John Mcgrath |
Yeni Zelanda’da Temel Hakların Korunması |
759-773 |
29 |
|
2012 |
Schaır Ould M’bareck |
Moritanya İslam Cumhuriyeti Anayasa Konseyi Başkanının Konuşması |
775-782 |
29 |
|
2012 |
Alfonso Quaranta |
İtalyan Anayasası’nda Temel Hakların Korunması |
785-805 |
29 |
|
2012 |
Desanka Lopičić |
XXI. Yüzyılda Karadağ’da İnsan Hak ve Özgürlüklerinin Gelişimi -Karadağ’da Anayasa Mahkemesi’nin Rolü- |
807-833 |
29 |
|
2012 |
Romualdas Kęstutıs Urbaitis |
Litvanya’da Aile Kavramının Bazı Anayasal Boyutları |
835-879 |
29 |
|
2012 |
Ronald M. Dworkin |
Siyasal Anayasanın Ahlaki Temelleri |
33-45 |
28 |
|
2011 |
Ahmet Ulvi Türkbağ |
Hart-Dworkin Tartışmasının Ana Hatları |
77-88 |
28 |
|
2011 |
Niyazi Öktem |
Ronald Dworkin ve Hukuk Felsefesi |
89-102 |
28 |
|
2011 |
Sona Salmanova |
Azerbaycan Cumhuriyetinde Anayasa'nın Üstünlüğü İlkesi |
19-22 |
27 |
|
2010 |
Seada Palavric |
Yargının Bağımsızlığı, Tarafsızlığı ve Sorumluluğu |
23-26 |
27 |
|
2010 |
Roumen Nenkov |
Anayasa Mahkemesi\'nin Bağımsızlığı - Hukuk Devletinin Garantisi (Bulgar Deneyimi) |
31-39 |
27 |
|
2010 |
Moh. Mahfud |
Endonezya Anayasa Mahkemesi\'nde Tarafsızlık, Bağımsızlık ve Sorumluluğun Oluşturulması |
51-61 |
27 |
|
2010 |
Enver Hasani |
Kosova Anayasa Mahkemesi'nin Karşılaştığı Güçlükler ve Uygulamalar |
75-79 |
27 |
|
2010 |
Alina Ianucenco |
Yargı Sisteminin Bağımsızlığı, Tarafsızlığı ve Sorumluluğu |
87-95 |
27 |
|
2010 |
Rateb Al Wazani |
Ürdün Yargı Sisteminde Bağımsızlık, Tarafsızlık ve Sorumluluk |
107-110 |
27 |
|
2010 |
Thomas Giegerich |
Anayasa
Mahkemelerinde Üyelerin Atanması ve Üyeliğin Sona Ermesi: Meşruiyet,
Kalite, Bağımsızlık ve Tarafsızlık Taleplerinin Uzlaştırılması İçin
Benimsenen Usuller |
123-142 |
27 |
|
2010 |
Murat Yanık |
Karşılaştırmalı Hukuk ve Uluslararası Standartlar Işığında HSYK\'nın Oluşumu, Çalışma Şekli ve Kararların Denetimi |
161-216 |
27 |
|
2010 |
Yüksel Metin |
Türkiye'de Yargı Bağımsızlığına İlişkin Kimi Sorunlar ve Çözüm Önerileri |
217-272 |
27 |
|
2010 |
Peter Paczolay |
ANAYASA ŞİKAYETİ: Bir Karma Çözüm mü? |
313-320 |
26 |
|
2009 |
Rudolf Mellinghof |
Federal Almanya Cumhuriyet'inde Anayasa Şikayeti |
31-44 |
26 |
|
2009 |
Valery Zorkin |
Rusya Federasyonu Anayasa Mahkemesi Uygulamasında Bireysel Başvuru |
283-292 |
26 |
|
2009 |
Maria Emilia Casas Baamonde |
Amparo Başvurusu |
101-110 |
26 |
|
2009 |
Kim Jong-Dae |
Anayasa Şikayeti Sistemi: Kore Deneyimi |
145-153 |
26 |
|
2009 |
Gerhart Holzinger |
Avusturya Anayasa Hukukunda Anayasa Şikayeti ve Bireysel Başvuru |
61-79 |
26 |
|
2009 |
Genaro David Gongora Pimentel |
Ampora Ne İçindir? |
163-227 |
26 |
|
2009 |
Bahadır Kılınç |
Karşılaştırmalı Anayasa Yargısında Bireysel Başvuru (Anayasa Şikayeti) Kurumu ve Türkiye Açısından Uygulanabilirliği |
19-59 |
25 |
|
2008 |
Osman Korkut Kanadoğlu |
Yeni Anayasa Arayışları ve Karşılaştırmalı Hukuk Bağlamında Anayasa Mahkemesi |
61-89 |
25 |
|
2008 |
Yavuz Atar |
Anayasa Mahkemesi'nin Yeniden Yapılandırılması |
93-115 |
25 |
|
2008 |
Feridun Yenisey |
Mukayeseli Hukukta Adli Yargı Yüksek Mahkemelerinin Konumu ve Üyelerinin Seçimi |
135-154 |
25 |
|
2008 |
Zehra Odyakmaz |
Yeni
Anayasa Çalışmalarında Anayasa Mahkemesi, Danıştay, Askeri Yüksek İdare
Mahkemesi, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu İçin Üye Seçimleri ve
Bazı Konular Hakkında Görüşler |
155-204 |
25 |
|
2008 |
Ülkü Azrak |
Türkiye'de İdari Yargının Bağımsızlığı |
213-225 |
25 |
|
2008 |
İbrahim Şahbaz |
AİHM Kararlarında Yargı Bağımsızlığı ve Tarafsızlığı |
229-289 |
25 |
|
2008 |
Jean Paul Costa |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Yargı Yetkisi: Bir Barış ve Hoşgörü Faktörü mü? |
17-26 |
24 |
|
2007 |
Fikret Babayev |
Açış Konuşmaları |
39-43 |
24 |
|
2007 |
Boualem Bessaih |
Açış Konuşmaları |
59-66 |
24 |
|
2007 |
Hatidza Hadziosmanovic |
Açış Konuşmaları |
51-53 |
24 |
|
2007 |
Jimly Asshiddiqie |
Açış Konuşmaları |
93-95 |
24 |
|
2007 |
Amanzhol Magzumovich Nurmagambetov |
Kazakistan Anayasa Konseyi'nin Ulusal ve Uluslararası Hukukla İlişkilerinin Kurulması |
133-137 |
24 |
|
2007 |
Pius Langa |
Meydan Okuyan Medeniyetler |
101-116 |
24 |
|
2007 |
Su Zelin |
Anayasa'nın Işığı İnsanları Isıtır |
77-81 |
24 |
|
2007 |
Çolpon Tursunovna Baekova |
Sunuş Konuşmaları |
149-154 |
24 |
|
2007 |
Benoit Lwamba |
Sunuş Konuşmaları |
169-175 |
24 |
|
2007 |
Lee Kang-Kook |
Sunuş Konuşmaları |
185-187 |
24 |
|
2007 |
Egidijus Küris |
Anayasal Değerlerin Evrenselleşmesi Üzerine |
197-213 |
24 |
|
2007 |
Peter Kovacs |
Anayasa Mahkemesi, Medeniyetler Arası Anlaşma ve İç Barış |
235-244 |
24 |
|
2007 |
Mahmut Yusufi |
Evrensel Barışta Anayasa Mahkemelerinin Rolü ve Uygarlıklararası Karşılaşma |
257-261 |
24 |
|
2007 |
Adel Omar Sherif |
Sunuş Konuşmaları |
263-264 |
24 |
|
2007 |
Alina Ianucenco |
Moldava'nın Seçmiş Olduğu Hukuk Devleti Kurma Yolunun Gerçekleşmesinde Anayasa Mahkemesi'nin Rolü |
273-281 |
24 |
|
2007 |
Valery Zorkin |
Çağdaş Küresel Dünyada Medeniyet Gelişiminin Anayasal Temeli |
295-306 |
24 |
|
2007 |
Izbilla Khojaev |
Sunuş Konuşmaları |
333-337 |
24 |
|
2007 |
Gianni Buquicchio |
Dünyanın Farklı Yerlerinde Anayasa Mahkemeleri Arasındaki Etkileşimi Geliştirmede Venedik Komisyonu\'nun Rolü |
345-349 |
24 |
|
2007 |
Ergun Özbudun |
Demokrasiye Geçiş ve Demokrasinin Pekişmesi Sürecinde Anayasa Mahkemelerinin Rolü |
359-364 |
24 |
|
2007 |
İlber Ortaylı |
Evrensel Barış Projeleri |
367-371 |
367-371 |
|
2007 |
Hüseyin Bağcı |
Medeniyetler Çatışması ve Buluşması İkileminde Güvenlik Sorunları |
373-379 |
24 |
|
2007 |
Sedat Laçiner |
Uluslararası İlişkilerdeki Gelişmelerin Anayasa Mahkemelerine Etkisi |
381-403 |
24 |
|
2007 |
Ahmet Davutoğlu |
Küreselleşme ve Medeniyetler Arası Etkileşim Bağlamında Ortak Değerler |
405-414 |
24 |
|
2007 |
Rumen Yankov |
Sunuş Konuşmaları |
417-418 |
24 |
|
2007 |
Ersin Örücü |
Ulusal Anayasa Mahkemelerinde 'Yargısal Karşılaştırmacılık' ve Mahkemeler Arası Diyalog |
433-459 |
24 |
|
2007 |
Mustafa Koçak |
Medeniyetler Buluşması Bağlamında Anayasaları Ortak Dili Sorunu |
489-500 |
24 |
|
2007 |
Enver Bozkurt |
Kant'ın Ebedi Barış Üzerine Denemesinin Günümüze Yansıması |
501-523 |
24 |
|
2007 |
Yusuf Şevki Hakyemez |
Anayasa Mahkemelerinin Genel İşlevi Bağlamında Günümüzde Ortaya Çıkan İki Sorun: |
525-568 |
24 |
|
2007 |
Nur Vergin |
Anayasacılık ve Dinsel Özgürlükler |
571-575 |
24 |
|
2007 |
Soli Özel |
Küreselleşme Döneminde Vatandaşlık |
577-583 |
24 |
|
2007 |
Niyazi Öktem |
Düşmanlık Yada Zenginlik Kaynağı Olarak Farklılıklarımız; |
585-607 |
24 |
|
2007 |
Nur Uluşahin |
Liberal Demokrasinin Çıkmazı: |
609-640 |
24 |
|
2007 |
Ferhad Abdullayev |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar:Açış Konuşmaları |
13-14 |
23 |
|
2006 |
Baltabayev Kuanish Jetpisovich |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar:Açış Konuşmaları |
15-18 |
23 |
|
2006 |
Zarif Aliyev |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar:Açış Konuşmaları |
19-24 |
23 |
|
2006 |
Mustafa Özkök |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar:Açış Konuşmaları |
25-28 |
23 |
|
2006 |
Cholpon Baekova |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar:Açış Konuşmaları |
29-34 |
23 |
|
2006 |
Nedelcho Beronov |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar:Açış Konuşmaları |
35-37 |
23 |
|
2006 |
Gianni Buquicchio |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar Değerlendirme Oturumu 4 |
1-44 |
23 |
|
2006 |
Ahmet Akyalçın |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar Değerlendirme Oturumu |
45-49 |
23 |
|
2006 |
Rona Aybay |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar Değerlendirme Oturumu |
51-56 |
23 |
|
2006 |
Ergun Özbudun |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar Değerlendirme Oturumu |
57-60 |
23 |
|
2006 |
Fazıl Sağlam |
Türki Cumhuriyetler, Komşular ve Anayasal Sorunlar Değerlendirme Oturumu |
61-64 |
23 |
|
2006 |
Hikmet Sami Türk |
Seçim, Seçim Sistemleri ve Anayasal Tercihi |
75-113 |
23 |
|
2006 |
Mustafa Koçak |
Karşılaştırmalı Analiz, İHAM ve AB Ölçütleri |
115-132 |
23 |
|
2006 |
Mehmet Ö. Alkan |
Türkiye'de Seçim Sistemi Tercihinin Misyon Boyutu ve Demokratik Gelişime Etkileri |
133-165 |
23 |
|
2006 |
Erol Tuncer |
Türkiye 'de Seçim Uygulamaları Sorunları Işığında Temsilde Adalet- Yönetimde İstikrar İlkelerinin İşlevselliği |
167-182 |
23 |
|
2006 |
Yavuz Sabuncu |
Seçim Barajları ve Siyasal Sonuçları |
191-197 |
23 |
|
2006 |
Levent Köker |
Seçim Sistemleri ve Siyasî Çoğulculuk |
199-210 |
23 |
|
2006 |
Yavuz Atar |
Seçim Hukukunun Güncel Sorunları |
211-235 |
23 |
|
2006 |
Sultan Tahmazoğlu Uzeltürk |
Anayasa Mahkemesi Kararlarında Seçim Sistemi |
237-278 |
23 |
|
2006 |
Burhan Kuzu |
Nasıl Bir Seçim Sistemi: Siyasi Parti Görüşleri |
283-318 |
23 |
|
2006 |
Süleyman Sarıbaş |
Nasıl Bir Seçim Sistemi: Siyasi Parti Görüşleri |
320-327 |
23 |
|
2006 |
Nevzat Ercan |
Nasıl Bir Seçim Sistemi: Siyasi Parti Görüşleri |
328-333 |
23 |
|
2006 |
Orhan Miroğlu |
Nasıl Bir Seçim Sistemi: Siyasi Parti Görüşleri |
334-344 |
23 |
|
2006 |
Mehmet Ali Akgül |
Nasıl Bir Seçim Sistemi: Siyasi Parti Görüşleri |
346-349 |
23 |
|
2006 |
İbrahim Kaboğlu |
Anayasal Uyum ve Ötesi |
25-38 |
22 |
|
2005 |
Anneli Albi |
Avrupa Anayasası: Ulusal Anayasalar Üzerindeki Etkileri Nelerdir? |
40-62 |
22 |
|
2005 |
Zekeriya Akçam |
Avrupa Anayasal Antlaşması'nda Milli Meclislerin Rolü ve İkincillik ve Oransallık İlkeleri |
63-73 |
22 |
|
2005 |
Ayşe Saadet Arıkan |
Avrupa İçin Anayasa Andlaşması ve Türkiye: Avrupa Birliği Hukuku ve Ulusal Hukuk İlişkisi |
74-123 |
22 |
|
2005 |
Annie Gruber |
Avrupa Birliği\'nin İşleyiş Sürecinde Avrupa Yurttaşlığı |
140-153 |
22 |
|
2005 |
Bertil Emrah Oder |
Avrupa Birliği'nde Çokmerkezli Anayasacılığın Yapısal Sorunları : Yetki Çatışmaları ve İkincillik İlkesi Işığında Türkiye İçin Karşılaştırmalı Gözlemler |
168-215 |
22 |
|
2005 |
Murat Şen |
Egemenliğin Kollektif Kullanımı: AB'nin Anayasal Yapısına Uyum Açısından Anayasamız |
216-230 |
22 |
|
2005 |
Sibel İnceoğlu |
Türkiye: AB'nin Yetkileri Karşısında Nasıl Bir Egemenlik Anlayışı |
231-251 |
22 |
|
2005 |
Dominique Rousseau |
Avrupa Birliği'nde İnsan Hakları Sorunsalı |
260-276 |
22 |
|
2005 |
Sylvie Brahy |
Avrupa Anayasa'sı ve Türk Anayasa Hukuku Bağlamında İnsan Hakları |
277-291 |
22 |
|
2005 |
A. Işıl Karakaş |
Ulusalüstü Anayasa'da Temel Haklar Problematiği: Teorik ve Pratik Sorunlar |
292-305 |
22 |
|
2005 |
Naz Çavuşoğlu |
Avrupa Birliği ve İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi: Katılım Meselesi |
306-327 |
22 |
|
2005 |
Necmi Yüzbaşıoğlu |
Türk Anayasası'nın Avrupa Anayasası\'na Uyum Sorunu Üzerine Bir Değerlendirme |
342-349 |
22 |
|
2005 |
Alain Bockel |
"Türk Anayasası'nın Avrupa Anayasası'na Uyum Sorunu" Değerlendirme |
350-362 |
22 |
|
2005 |
Zühtü ARslan |
İki Anayasa İki Tarz-ı Demokrasi: Avrupa Anayasa'sı ve Türk Anayasa'sı Üzerine Notlar |
363-372 |
22 |
|
2005 |
Turgut Tarhanlı |
Anayasa ve Gelecek |
373-376 |
22 |
|
2005 |
Oktay Uygun |
Avrupa ve Türk Anayasa'sı: Temel İlkeler Yönünden Genel Bir Değerlendirme |
377-387 |
22 |
|
2005 |
HASSEMER WINFRIED |
Anayasa Mahkemelerinde Yapılanma: Almanya Raporu |
27-49 |
21 |
|
2004 |
HALLER HERBERT |
Avusturya Anayasa Mahkemesinin Organizasyonu ve Karar Biçimleri |
50-68 |
21 |
|
2004 |
PACZOLAY PETER |
Anayasa Mahkemesiyle İlgili Anayasa Değişiklikleri Önerisine İlişkin Taslak Görüş (Venedik Komisyonu Raporu) |
70-79 |
21 |
|
2004 |
Haşim Kılıç |
Türk Anayasa Mahkemesi'nin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Öneri (Türkiye Raporu) |
80-94 |
21 |
|
2004 |
Necmi Yüzbaşıoğlu et al. |
"Sunulan Raporlar Kapsamında Türk Anayasa Mahkemesi"nin Sorunlarının Tartışılması Paneli (Panelistler: Onar Erdal, Aliefendioğlu Yılmaz, Arslan Zühtü, Kuzu Burhan, Türk, Hikmet Sami) |
105-162 |
21 |
|
2004 |
Winfried Hassemer |
"Anayasa Şikâyeti ve Buna İlişkin Sorunlar" (Almanya'da Temel Hak Şikâyeti Hakkında Rapor) |
164-178 |
21 |
|
2004 |
Herbert Haller |
"Anayasa Şikâyeti ve Buna İlişkin Sorunlar" (Avusturya'da Temel Hak Şikâyeti Hakkında Rapor) |
179-193 |
21 |
|
2004 |
Peter Paczolay |
"Anayasa Şikâyeti ve Buna İlişkin Sorunlar" (Venedik'te Temel Hak Şikâyeti Hakkında Rapor) |
194-203 |
21 |
|
2004 |
Yavuz Sabuncu |
Türkiye İçin Anayasa Şikâyeti Modeli Türkiye'de Bireysel Başvuru Yolu |
229-246 |
21 |
|
2004 |
Mehmet Turhan et al. |
Türkiye İçin Anayasa Şikâyeti Modeli (Panelistler: KUZU BURHAN, SAĞLAM FAZIL, GÖREN ZAFER, TÜRK HİKMET SAMİ) |
248-295 |
21 |
|
2004 |
Murat Belge |
AB ve Globalleşme Sürecinde Egemenliğin Dönüşümü ve Ulusal Egemenliğin Geleceği |
37-44 |
20 |
|
2003 |
Ahmet Davutoğlu |
Küreselleşme ve AB-Türkiye İlişkileri Çerçevesinde Ulusal Egemenliğin Geleceği |
46-58 |
20 |
|
2003 |
Baskın Oran |
Ulusal Egemenlik Kavramının Dönüşümü, Azınlıklar ve Türkiye |
61-93 |
20 |
|
2003 |
Taha Akyol |
AB ve Globalleşme Sürecinde Egemenlik, Egemenliğin Çağdaş Kayıt ve Şartları |
95-103 |
20 |
|
2003 |
Hayrettin Ökçesiz |
Hukuk Kültürünün Yapısını "Nomos - Physis" (Toplum-Kültür-Doğa) Çevresinde Yedi Üçüzlü Bir Kurguyla Açıklama Şemasında Egemenliğin İrdelenmesi |
119-131 |
20 |
|
2003 |
Turgut Tarhanlı |
Kuvvet Kullanma, Meşruiyet ve Hukuk |
133-156 |
20 |
|
2003 |
Mithat Sancar |
Değişen Egemenlik Sürecinde Meşruiyet Sorunu ve Anayasal Düzen |
158-169 |
20 |
|
2003 |
Mümtaz Sosyal |
Değişen Egemenlik ve Meşruluk |
171-181 |
20 |
|
2003 |
Atilla Özer |
Ülkemizde Egemenlik ve Yargı Erkinin Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları Karşısındaki Durumu |
187-194 |
20 |
|
2003 |
Cem Eroğul |
Değişen Egemenlik Anlayışının Hak ve Özgürlüklerin Korunmasına ve Anayasa Yargısına Etkileri |
196-213 |
20 |
|
2003 |
Mehmet Turhan |
Değişen Egemenlik Anlayışının Hak ve Özgürlüklerin Korunmasına Etkileri ve Türk Anayasa Mahkemesi |
215-248 |
20 |
|
2003 |
Oktay Uygun |
Küreselleşme ve Değişen Egemenlik Anlayışının Sosyal Haklara Etkisi |
250-284 |
20 |
|
2003 |
İsmet Giritli |
2001 Anayasa Değişikliklerinin Temel Hak ve Özgürlüklere Yansıması |
88-103 |
19 |
|
2002 |
İbrahim Ö. Kaboğlu |
2001 Anayasa Değişiklikleri: Ulusal-Üstü Etkiden Ulusal Tepkiye |
105-118 |
19 |
|
2002 |
Ömer Adil Atasoy |
Temel
Hak ve Özgürlüklerin Sınırlandırılmasında Yeni Bir Kavram: Ölçülülük
İlkesi ve Yasa Uygulayıcılar Açısından Uyma Zorunluluğu |
123-139 |
19 |
|
2002 |
Yılmaz Aliefendioğlu |
2001 Anayasa Değişikliklerinin Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınırlandırılmasında Getirdiği Yeni Boyut |
141-176 |
19 |
|
2002 |
H. Tahsin Fendoğlu |
2001 Anayasa Değişikliği Bağlamında Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınırlanması AY. Md 13 |
178-214 |
19 |
|
2002 |
Zühtü Arslan |
Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınırlanması: Anayasa\'nın 13. Maddesi Üzerine Bazı Düşünceler |
216-231 |
19 |
|
2002 |
Mehmet Sağlam |
Ekim
2001 Tarihinde Yapılan Anayasa Değişiklikleri Sonrasında,
Düzenlendikleri Maddede Hiçbir Sınırlama Nedenine Yer Verilmemiş Olan
Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınırı Sorunu |
233-266 |
19 |
|
2002 |
İl Han Özay |
Anayasa: Özgürlükler ve İdari ve Kolluk Etkinlikleri |
275-286 |
19 |
|
2002 |
Fazıl Sağlam |
2001 Yılı Anayasa Değişikliğinin Yaratabileceği Bazı Sorunlar ve Bunların Çözüm Olanakları |
288-310 |
19 |
|
2002 |
Çetin Yetkin |
Anayasa Değişikliklerinin Hak ve Özgürlüklere Olumsuz Etkileri |
312-324 |
19 |
|
2002 |
Kemal Gözler |
3 Ekim 2001 Tarihli Anayasa Değişikliği: Bir Abesle İştigal Örneği |
326-354 |
19 |
|
2002 |
Ali Rıza Bozkurt |
2001 Yılında Yapılan Anayasa Değişikliklerinin Hak ve Özgürlüklere Yansımaları Siyasal, Sosyal ve Ekonomik Yönden |
376-501 |
19 |
|
2002 |
Osman Can |
Anayasa Değişiklikleri ve Düşünceyi Açıklama Özgürlüğü |
503-532 |
19 |
|
2002 |
Birsen Gökçe |
2001 Yılında Yapılan Anayasa Değişikliklerinin Sosyal Ekonomik ve Siyasal Yönden Değerlendirilmesi |
534-548 |
19 |
|
2002 |
Yusuf Şevki Hakyemez |
2001 Yılında Yapılan Anayasa Değişikliklerinin Siyasal Parti Özgürlüğü Üzerindeki Etkileri |
550-571 |
19 |
|
2002 |
Mustafa Ruhan Erdem |
Ceza Hukukunda Cezaların Ertelenmesine İlişkin Düzenlemelere Anayasal Bakış |
17-39 |
18 |
|
2001 |
Sibel İnceoğlu |
Türk
Anayasa Mahkemesi ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararlarında
Eşitlik ve Ayrımcılık Yasağı Çerçevesinde Af, Şartla Salıverme, Dava ve
Cezaların Ertelenmesi |
41-70 |
18 |
|
2001 |
İzzet Özgenç |
Bir Ceza İnfaz Rejimi Olarak Erteleme |
99-147 |
18 |
|
2001 |
Türkan Yalçın Sancar |
3
Nisan 1999 Tarihine Kadar İşlenen Suçlardan Dolayı Şartlı
Salıverilmeye, Dava ve Cezaların Ertelenmesine Dair Kanun\'un Hukuksal
Niteliği ve Sonuçları |
149-195 |
18 |
|
2001 |
Kayıhan İçel |
Anayasa
Hükümleri ve Yüksek Mahkemelerin Kararları Çerçevesinde Af, Şartla
Salıverme ve Ertelemeye İlişkin Yasal Düzenlemelerin Yasaklanmış Haklar
Üzerindeki Etkileri |
209-217 |
18 |
|
2001 |
Adem Sözüer |
Türk
Hukukunda Af, 4454 ve 4616 Sayılı Kanunlarda Öngörülen Şartla
Salıverilme ve Ertelemeye İlişkin Hükümlerin Hukuksal Niteliği İle Bu
Hükümlerin Anayasa\'ya Uygunluğu Sorunu |
219-252 |
18 |
|
2001 |
Burhan Kuzu |
Af Müessesesi ve Düşünceleri Açıklama Özgürlüğü |
254-296 |
18 |
|
2001 |
Kemal Gözler |
Karşılaştırmalı Anayasa Hukukunda Af Yetkisi |
298-329 |
18 |
|
2001 |
Servet Armağan |
Anayasa Hukuku Açısından Af Yetkisinin Değerlendirmesi |
347-362 |
18 |
|
2001 |
Zehra Odyakmaz |
1982 Anayasası Açısından Bireyin Aftan Yararlanmayı Reddetme Hakkı |
364-377 |
18 |
|
2001 |
Uğur Alacakaptan |
23
Nisan 1999 Tarihine Kadar İşlenen Suçlardan Dolayı Şartla Salıvermeye,
Dava ve Cezaların Ertelenmesine Dair Kanuna Genel Bir Bakış |
379-400 |
18 |
|
2001 |
Doğan Soyaslan |
Af |
412-436 |
18 |
|
2001 |
Turan Yıldırım |
Kamu Yararı ve Disiplin Cezalarının Affı |
438-449 |
18 |
|
2001 |
Nihal Saban |
Vergi Suçlarında Affı Anayasa ile Sorunsallaştırmak |
451-475 |
18 |
|
2001 |
Sait Güran |
Egemenlik Ulusundur Üstünlük Anayasa'dadır |
43-61 |
17 |
|
2000 |
Şeref Ünal |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarının Türk İç Hukukuna Etkileri |
63-85 |
17 |
|
2000 |
Vahit Bıçak |
Uluslararası
İnsan Hakları Normlarını Yorum Organı Olarak Avrupa İnsan Hakları
Mahkemesi ve Kararlarının Türk Hukukunun Gelişimine Katkısı |
87-114 |
17 |
|
2000 |
Emin Memiş |
İnsan Hakları Avrupa Standardı ve İç Hukuk Etkileşimi Analizleri |
130-172 |
17 |
|
2000 |
Hasan Tunç |
Milletlerarası
Sözleşmelerin Türk İç Hukukuna Etkisi ve Avrupa İnsan Hakları
Mahkemesinin Türkiye İle İlgili Örnek Karar İncelemesi |
174-192 |
17 |
|
2000 |
Osman Doğru |
İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararlarının İç Hukuklara Etkisi |
194-225 |
17 |
|
2000 |
Fazıl Sağlam |
Siyasi Partiler Kanunu'nda Uluslararası Normlara Uygunluk Sağlamak İçin Yapılması Gereken Değişiklikler |
233-254 |
17 |
|
2000 |
Oktay Uygun |
Siyasi Partilerin Kapatılması Rejiminin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Çerçevesinde Değerlendirilmesi |
256-272 |
17 |
|
2000 |
Zühtü Arslan |
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Türk Anayasa Yargısı: Uyum Sorunu ve Öneriler |
274-293 |
17 |
|
2000 |
Kadir Yıldırım |
Sözleşmenin ve Divan Kararlarının Uygulanma Niteliği |
295-325 |
17 |
|
2000 |
Servet Armağan |
1982 Anayasası'nda Uluslararası Andlaşmaların İmzalanması ve Onaylanması Sistemi |
340-361 |
17 |
|
2000 |
Tahsin Fendoğlu |
Uluslararası İnsan Hakları Belgelerinin Uygulanmasında "BAĞIMSIZ ÖLÇÜ NORM" veya "DESTEK ÖLÇÜ NORM" Sorunu |
363-384 |
17 |
|
2000 |
Mahmut Göçer |
Avrupa Birliği ve Temel Hakların Korunması |
386-393 |
17 |
|
2000 |
Kayıhan İçel |
Kopenhag Kriterleri Bağlamında Türk Ceza Hukuku |
402-408 |
17 |
|
2000 |
Yener Ünver |
Uluslararası Normlar Bağlamında Suçluların Geri Verilmesi ve Türkiye |
410-436 |
17 |
|
2000 |
Rıza Türmen |
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin İç Hukukumuza Etkileri |
32-42 |
17 |
|
2000 |
Meltem Caniklioğlu |
Seçim Sistemlerinin Siyasal İstikrarın Sağlanmasındaki Rolü |
17-44 |
16 |
|
1999 |
Seyfettin Gürsel |
Toplumsal
Tercih Kuramı Çerçevesinde Anayasa\'nın 67. Maddesinde Yer Alan Temsilde
Adalet ve Yönetimde İstikrar İlkelerinin Değerlendirilmesi |
46-68 |
16 |
|
1999 |
İbrahim Ö. Kaboğlu |
İfade Özgürlüğünün Siyasi Partilerce Kullanımının Sınırları |
71-92 |
16 |
|
1999 |
Yılmaz Aliefendioğlu |
Siyasi Partiler ve Sivil Toplum Örgütleri |
95-115 |
16 |
|
1999 |
Durmuş Tezcan |
Örgütlenme Hakkının Sınırları Açısından Siyasi Partileri Kapatma Kararına İlişkin Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin Ortaya Koyduğu Eğilim |
130-141 |
16 |
|
1999 |
Bakır Çağlar, Naz Çavuşoğlu |
Parti Kapatma Davalarında Mermer - Mozaik İkilemi |
143-187 |
16 |
|
1999 |
Fazıl Sağlam |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin Türkiye'de Kapatılan Partilere İlişkin Kararlarının Partiler Hukukuna Etkisi |
189-216 |
16 |
|
1999 |
Servet Armağan |
Memleketimizde Siyasi İktidar: Siyasi Partilerimiz ve Seçim Sistemlerimiz Açısından Bir Değerlendirme |
219-252 |
16 |
|
1999 |
Burhan Kuzu |
Bugünkü Seçim Sistemimiz ve Bazı Öneriler |
254-293 |
16 |
|
1999 |
Fevzi Demir |
Türkiye'ye Özgü Yeni Bir Seçim Sistemi Önerisi |
295-308 |
16 |
|
1999 |
Atila Sav |
Seçim Propagandası |
330-341 |
16 |
|
1999 |
Fehim Üçışık |
Parti İçi Demokrasi Açısından Yasa Değişikliği Gereği |
355-376 |
16 |
|
1999 |
Zafer Gören |
Kota Düzenlemelerinin Anayasaya Uygunluğu |
381-413 |
16 |
|
1999 |
Tekin Akıllıoğlu |
Avrupa Sosyal Andlaşması ve Türkiye |
14-37 |
15 |
|
1998 |
Bakır Çağlar |
Anayasa Yargısı'nın Güncelliği: "Yargıçlar Zamanı" |
51-69 |
15 |
|
1998 |
Vural Fuat Savaş |
Anayasa Mahkemesi ve Özelleştirme (İktisadi Yaklaşım) |
79-98 |
15 |
|
1998 |
Zafer Gören |
Çocuğun Temel Hakları |
113-176 |
15 |
|
1998 |
İbrahim Ö. Kaboğlu |
Nasıl Bir Çağdaş Anayasa ve Anayasa Yargısı |
185-196 |
15 |
|
1998 |
Kemal Gözler |
Realist Yorum Teorisi ve Mekanist Anayasa Anlayışı |
207-242 |
15 |
|
1998 |
Yıldırım Uler |
Anayasa Hukukunda ve İdare Hukukunda Kamu Hizmeti |
252-256 |
15 |
|
1998 |
Orhan Aldıkaçtı |
Sosyal Devlet |
79-85 |
14 |
|
1997 |
Zafer Gören |
Sosyal Devlet İlkesi ve Anayasa Hukuku Açısından Yaşam Kalitesi |
93-153 |
14 |
|
1997 |
Mümtaz Soysal |
Uluslararası Andlaşmalar Konusunda Anayasa Yargısı |
171-187 |
14 |
|
1997 |
Vural Fuat Savaş |
Uluslararası Ekonomik Anayasal Düzen |
191-208 |
14 |
|
1997 |
Yılmaz Aliefendioğlu |
Yeni Bir Anayasa Yargısı ve Anayasa Mahkemesi |
225-246 |
14 |
|
1997 |
Mustafa Yıldız |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin İşlevsel Konumu |
255-332 |
14 |
|
1997 |
İl Han Özay |
Günahıyla Sevabıyla Anayasa Mahkemesi |
337-344 |
14 |
|
1997 |
Metin Günday |
İdarî Yargının Görev Alanının Anayasal Dayanakları |
347-358 |
14 |
|
1997 |
Fazıl Sağlam |
Anayasa Hukukumuz Açısından Siyasal Parti Kurumunun Güncel Sorunları |
367-383 |
14 |
|
1997 |
Erdal Onar |
1982 Anayasası'nda Milletvekilliğinin Düşmesi |
387-465 |
14 |
|
1997 |
İl Han Özay |
Yasama - Yürütme ve Yargı İlişkileri Açısından Anayasa Mahkemesi\'nin Kuruluş ve İşleyişi |
31-39 |
13 |
|
1996 |
Fazıl Sağlam |
Yetki ve İşlev Bağlamında Anayasa Mahkemesi\'nin Yasama, Yürütme ve Yargı ile İlişkisi |
43-76 |
13 |
|
1996 |
Zafer Gören |
Anayasa Yargısı ve Yasama Türk ve Alman Hukukunda Anayasa Mahkemesi ve Parlamentonun Karşılıklı Etkileşimi |
81- 145 |
13 |
|
1996 |
Tülay Özüerman |
Türkiye'de Anayasa Yargısının Rolü ve Önemi |
149-167 |
13 |
|
1996 |
Turgut İnal |
1982 Anayasası'nın Getirdiği Sıkıntılar ile Anayasa Yargısına Genel Bakış |
171-201 |
13 |
|
1996 |
Hüseyin Erkenci |
Anayasa Mahkemesi'nin Kuruluşu, Yapısı ve İşlevi "Daha Çağdaş Bir Türkiye'ye Doğru" |
205-221 |
13 |
|
1996 |
Zehra Odyakmaz |
Siyasi Partilerin Kapatılması ile İlgili Hükümlerde Uyumsuzluklar ve Uygulamadaki Güçlükler |
231-245 |
13 |
|
1996 |
Yusuf Karakoç |
Türk Hukukunda Vergi Kanunlarının Anayasa'ya Uygunluğunun Yargısal Denetimi |
249-373 |
13 |
|
1996 |
Hurigül Cırıl |
Avrupa Topluluğu'na girerken Uluslararası Sözleşmeler ve Türk Anayasa Sistemi |
377-389 |
13 |
|
1996 |
İl Han Özay |
Yeni Bir Düzende Anayasa Mahkemesi'nin Kuruluş, Görev ve Yetkileri ile Yargılama Usulleri |
45-49 |
12 |
|
1995 |
Bahri Öztürk |
Bir Ceza Mahkemesi Olarak Anayasa Mahkemesi 'Yüce Divan' |
59-108 |
12 |
|
1995 |
Feridun Yenisey |
Sanık Haklarının Anayasa Mahkemesi Tarafından Korunması |
121-135 |
12 |
|
1995 |
Zehra Odyakmaz |
Yürürlüğü Durdurma |
143-170 |
12 |
|
1995 |
Pertev Bilgen |
Kanunların Uygulanmasının Anayasa Mahkemesi Tarafından Durdurulması |
171-191 |
12 |
|
1995 |
Sait Güran |
Anayasa Mahkemesi\'nin İşlevi ve Bu Bağlamda Yürürlüğün Durdurulması |
193-197 |
12 |
|
1995 |
Zafer Gören |
Türk ve Alman Anayasa Hukuku'nda Anayasa Yargısının Sınırları ve Yürürlüğü Durdurma Kararları |
199-243 |
12 |
|
1995 |
Hakan Pekcanıtez |
Mukayeseli Hukukta Medeni Yargıda Verilen Kararlara Karşı Anayasa Şikayeti |
257-287 |
12 |
|
1995 |
Hasan Tunç |
Anayasa
Yargısında Yeni Oluşumlar: İşlevsel ve Kurumsal Açıdan Türk Anayasa
Mahkemesi ile Macaristan ve Kore Anayasa Mahkemelerinin
Karşılaştırılması |
288-309 |
12 |
|
1995 |
Bakır Çağlar |
Farklı Bir Mekanda Farklı Bir Zamanda Anayasa Yargısı |
311-317 |
12 |
|
1995 |
Coşkun San |
Sosyo-Politik Bir Süreç Olarak Anayasa Değişiklikleri |
23-35 |
11 |
|
1994 |
Şeref Ünal |
Anayasa Hukuku ve Milletlerarası Sözleşmeler Açısından Temel Hak ve Özgürlüklerin Kısıtlanması |
39-60 |
11 |
|
1994 |
Güneri Akalın |
Anayasamızın
Piyasa Ekonomisi ile Uyumlaştırılması: Mali ve Ekonomik Hükümler ile
Sosyal ve Ekonomik Hak ve Ödevlerin Yeniden Düzenlenmesi |
71-87 |
11 |
|
1994 |
Zafer Gönen |
Anayasa Mahkemesi'ne Kişisel Başvuru (Anayasa Şikayeti) |
97-134 |
11 |
|
1994 |
Doğan Soyaslan |
Kanun Hükmünde Kararnameler |
145-175 |
11 |
|
1994 |
Sait Güran |
Anayasa'nın Kuvvetler Ayrılığı İlkesine ve Yönetim Yargı İlişkilerine Bakış Açısında Değişiklik |
191-200 |
11 |
|
1994 |
Vural Fuat Savaş |
Yeni Anayasa İçin Ekonomik Anayasa Önerileri |
215-226 |
11 |
|
1994 |
İbrahim Ö. Kaboğlu |
Hak ve Özgürlükler Anlayışındaki Gelişmelerin Anayasa\'ya Yansıtılması Sorunu |
237-252 |
11 |
|
1994 |
Christian Rumpf |
Ölçülülük İlkesi ve Anayasa Yargısındaki İşlevi ve Niteliği |
25-48 |
10 |
|
1993 |
Doğan Soyaslan |
Anayasa'nın Ceza Normları Tarafından Korunması T.C.K.'nun 146 maddesi |
57-90 |
10 |
|
1993 |
Mustafa Altıntaş |
Anayasal Demokrasi İçin Ekonomik Demokrasi |
111-185 |
10 |
|
1993 |
Adnan Güriz |
Kapitalizm ve Hukuk |
191-222 |
10 |
|
1993 |
Bakır Çağlar |
"Hukuk"la Kavranan "Demokrasi" ya da "Anayasal Demokrasi" |
233-276 |
10 |
|
1993 |
Zafer Gören |
Anayasa Hukuku Açısından Sığınma Hakkı |
283-322 |
10 |
|
1993 |
Zafer Üskül |
Yeni Bir Demokrasi Arayışı: "Yerel Demokrasi" |
333-344 |
10 |
|
1993 |
Yılmaz Aliefendioğlu |
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Anayasal Açıdan Adil Yargılanma Hakkı |
359-372 |
10 |
|
1993 |
İbrahim Ö. Kaboğlu |
Kelsen Modeli "sınırları"nda Demokratikleşme Sürecinde Anayasa Yargıçları |
381-404 |
10 |
|
1993 |
Coşkun San |
Toplumda Demokratikleştirme Alanları |
411-428 |
10 |
|
1993 |
Sait Güran |
Hak Arama Özgürlüğünün İki Boyutu |
23-41 |
9 |
|
1992 |
Rudolf Machacek |
Temel Hak Temini İle Politika Arasındaki Gerilimli Alanda Anayasa Yargısı |
47-61 |
9 |
|
1992 |
İl Han Özay |
Anayasa Mahkemesi (ya da Yargısının) Meşruiyeti |
67-74 |
9 |
|
1992 |
José de Sousa e Brito |
Anayasa Yargısı ve Demokratik Prensip |
83-84 |
9 |
|
1992 |
Erol Cansel |
Anayasa Mahkemesinin Verdiği İptal Kararlarından Doğan Kimi Sorunlar |
87-104 |
9 |
|
1992 |
Jochen Abr. Frowein |
İnsan Haklarının Çağdaş Yorumu |
111-115 |
9 |
|
1992 |
İbrahim Ö. Kaboğlu |
İnsan Haklarının Gelişimci Özelliği ve Anayasa Yargısı |
121-136 |
9 |
|
1992 |
Antonio Lamer |
Kanada'nın Anayasal Hukuku Sisteminde Başvuru Yargısı |
141-154 |
9 |
|
1992 |
Zafer Gören |
Türk-Alman Hukukunda Kişiliğin Korunması |
165-184 |
9 |
|
1992 |
Ernst Gottfried Mahrenholz |
Günümüzde Anayasal Yorumu İle İlgili Sorunlar |
193-199 |
9 |
|
1992 |
Muhammad Afzal Zullah |
Pakistan Yüksek Mahkemesi ve İnsan Hakları Alanında Anayasa Yargısı |
207-213 |
9 |
|
1992 |
Maurice Faure |
Fransa ve Anayasa Konseyi'ne Kişisel Başvuru Sorunu |
221-227 |
9 |
|
1992 |
Bakır Çağlar |
Avrupa Yeni Mekanında Kurumsallaşma: Hukuk ve Demokrasi |
233-282 |
9 |
|
1992 |
László Sólyom |
Macaristan Anayasa Mahkemesinin Toplumsal Sistem Değişikliği İçerisindeki Rolü |
287-301 |
9 |
|
1992 |
Carsten Smith |
Yüksek Mahkeme Uygulamalarında Anayasaya Uygunluk Denetimi Norveç Deneyimi Üzerine Düşünceler |
307-314 |
9 |
|
1992 |
Frans Weber |
İnsan Haklarının Çağdaş Yorumu ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi |
317-320 |
9 |
|
1992 |
Ülkü Azrak |
İdari Yargı Kararlarında Anayasaya Uygunluk Sorunu |
323-340 |
9 |
|
1992 |
Yank Kyun Kim |
Kore'de Anayasal Başvuru Sistemi |
347-355 |
9 |
|
1992 |
Jean-François Egli |
Anayasa Yargısında Şahsi Müracaat (İsviçre Hukuk Sistemi ve Tecrübeler |
357-365 |
9 |
|
1992 |
Salih S. Dayıoğlu |
K.K.T.C. Anayasasında Yargının Yeri ve Anayasa Yargısı |
375-383 |
9 |
|
1992 |
Sjoerd Royer |
Hollanda'da Anayasaya Uygunluk Denetimi |
389-391 |
9 |
|
1992 |
Wojciech Łączkowski |
Devlet Yapısının Tansformansyonu Döneminde Anayasa Mahkemeleri |
399-408 |
9 |
|
1992 |
Yılmaz Aliefendioğlu |
Anayasa Yargısı Açısından Olağanüstü Yönetim Usulleri |
411-434 |
9 |
|
1992 |
Bakır Çağlar |
Anayasanın Hukuku ve Anayasanın Yargıcı, Yenilenen Anayasa Kavramı Üzerine Düşünceler |
13-62 |
8 |
|
1991 |
Selim Kaneti |
T.C. Anayasasındaki Boşlukların Anayasa Mahkemesi Tarafından Doldurulması |
77-93 |
8 |
|
1991 |
İl Han Özay |
Yargı Güvencesi-Bağımsızlığı ve Anayasa Mahkemesi |
103-116 |
8 |
|
1991 |
İoanna Kuçuradi |
İnsan Haklarına Dayalı Anayasa veya Devlet Kavramı |
131-140 |
8 |
|
1991 |
Adnan Güriz |
Türkiye'de Hukuki Pozitivizm |
145-172 |
8 |
|
1991 |
Sait Güran |
Düşünceleri Açıklama ve Yayma Hürriyetinin Aracı Olarak Kamu Malları |
189-199 |
8 |
|
1991 |
Aysel Çelikel |
Devletler Özel Hukukunun Konusuna Giren Uyuşmazlıklarda Anayasal Denetim |
209-224 |
8 |
|
1991 |
Turgut Tan |
Anayasa Mahkemesi Kararlarında Kamu Hizmeti Yaklaşımı |
233-252 |
8 |
|
1991 |
Niyazi Öktem |
Anayasa Yargısı ve Hukuk Felsefesi |
265-275 |
8 |
|
1991 |
Kaboğlu, İbrahim Ö. |
Hukukun Genel İlkeleri ve Anayasa Yargısı (Özgürlükler Hukuku Açısından Bir Yaklaşım |
291-322 |
8 |
|
1991 |
Vural Savaş |
Mali Anayasanın Temel Konuları |
333-370 |
8 |
|
1991 |
Durmuş Tezcan |
Bilgisayar Karşısında Özel Hayatın Korunması |
385-392 |
8 |
|
1991 |
Mehmet Turhan |
Demokratik Toplum Düzeninin Gerekleri |
401-420 |
8 |
|
1991 |
Hamdi Mehter |
Anayasa Mahkemesi'nin Mali Denetim İşlevi |
441-468 |
8 |
|
1991 |
Adnan Güriz |
Adalet Kavramı |
Kas.20 |
7 |
|
1990 |
Erdoğan Teziç |
Türkiye'de Siyasal Düşünce ve Örgütlenme Özgürlüğü |
29-46 |
7 |
|
1990 |
Bakır Çağlar |
Anayasa Mahkemesi Kararlarında Demokrasi |
51-127 |
7 |
|
1990 |
Selim Kaneti |
Avrupa Topluluğu Hukukun Üstünlüğü Karşısında Türkiye Cumhuriyeti Anayasası |
129-140 |
7 |
|
1990 |
Turgut Tan |
Anayasal Ekonomik Düzen |
159-178 |
7 |
|
1990 |
Selim Kaneti |
Anayasa Mahkemesi'nin Kararlarına Göre Anayasa'nın Özel Hukuk Alanına Etkileri |
17-35 |
6 |
|
1989 |
Sait Güran |
Anayasa Mahkemesi'nin 1982 Anayasası Döneminde Personel Hukukuna Bakışı |
37-66 |
6 |
|
1989 |
Hikmet Sami Türk |
Yerel Seçimlerle İlgili Yasa Değişikliğine İlişkin Anayasa Mahkemesi Kararı |
71-103 |
6 |
|
1989 |
Bakır Çağlar |
Anayasa Yargısı ve Normatif Devreler Analizi |
113-158 |
6 |
|
1989 |
Vural Savaş |
T.C. Anayasalarında Ekonomik Hak ve Özgürlükler |
173-203 |
6 |
|
1989 |
İl Han Özay |
Yargının Sorunlarına Yaklaşımda Bir Örnek Olarak Geçmişi ve Geleceğiyle 'İtalyan Anayasa Mahkemesi' |
213-232 |
6 |
|
1989 |
Bülent Daver |
Anayasal Yargı ve Seçim Sistemleri |
Tem.27 |
5 |
|
1988 |
Erdoğan Teziç |
Kanun ve T.B.M.M. Kararı |
45-56 |
5 |
|
1988 |
Vural Fuat Savaş |
İktisat Politikası Anayasası |
75-101 |
5 |
|
1988 |
Erdoğan Teziç |
Parlamento Kararı ve Kanun |
121-130 |
5 |
|
1988 |
Bülent Daver |
Seçim Sistemi ve Anayasa Yargısı |
131-147 |
5 |
|
1988 |
Mahmut C. Cuhruk |
Anayasa Mahkemesi Başkanvekili |
May.15 |
4 |
|
1987 |
Rudolf Machacek |
Avusturya Anayasa Mahkemesi |
17-25 |
4 |
|
1987 |
Wolfgang Zeidler |
Federal Almanya Anayasa Mahkemesi |
37-43 |
4 |
|
1987 |
Léon Jozeau-Marigné |
Fransız Anayasa Mahkemesi |
53-58 |
4 |
|
1987 |
Robert Patry |
İsviçre Federal Mahkemesi |
65-70 |
4 |
|
1987 |
Şakir Sıdkı İlkay |
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Yüksek Mahkemesi |
77-81 |
4 |
|
1987 |
Armando M. Marques Guedes |
Portekiz Anayasa Mahkemesi |
83-98 |
4 |
|
1987 |
Bülent Dâver |
Anayasa Mahkemesi Yargıcı (Üyesi) |
Eyl.27 |
3 |
|
1986 |
Mümtaz Soysal |
İnsan Hakları Açısından Temel Hak ve Özgürlüklerin Niteliği |
39-49 |
3 |
|
1986 |
Ersan İlal |
Düşünceleri Açıklama Özgürlüğü, Yığınsal İletişim Araçları ve Anayasa Mahkemesi Kararları |
61-72 |
3 |
|
1986 |
Erdoğan Teziç |
Cumhurbaşkanının Geri Gönderme Yetkisi |
83-94 |
3 |
|
1986 |
Nami Çağan |
Anayasa Yönünden Fonlar |
107-124 |
3 |
|
1986 |
Bakır Çağlar |
Parlamentolar ve Anayasa Mahkemeleri , Teori ve Pratikte Anayasa Yargısının Sınırları Problemi |
137-187 |
3 |
|
1986 |
Turgut Tan |
Anayasa Mahkemesi Kararları Işığında Yürütmenin Düzenleme Yetkisi |
203-216 |
3 |
|
1986 |
Mümtaz Soysal |
Anayasaya Uygunluk Denetimi ve Uluslararası Sözleşmeler |
May.18 |
2 |
|
1985 |
Erdoğan Teziç |
Kanunların Anayasaya Uygunluğunun "Esas" Açısından Denetimi |
21-38 |
2 |
|
1985 |
Yekta Güngör Özden |
"Anayasa Mahkemesi Kanun Koyucu Gibi Hareketle, Yeni Bir Uygulamaya Yol Açacak Biçimde Hüküm Tesis Edemez" Kuralına Nasıl Gelindi? Bu Kural Nedir, Ne Değildir? |
41-90 |
2 |
|
1985 |
Bülent Dâver |
Anayasa Mahkemesi Kararları Açısından Siyasi Partiler : Birkaç Örnek Olay |
93-140 |
2 |
|
1985 |
Sait Güran |
Anayasa Yargısında Yürütmenin Durdurulması |
143-159 |
2 |
|
1985 |
Bakır Çağlar |
Anayasa Yargısında Yorum Problemi Karşılaştırmalı Analizin Katkıları |
163-195 |
2 |
|
1985 |
Nami Çağan |
Anayasa Çevresinde Kamu Maliyesinin Parlamenter Kontrolü |
199-224 |
2 |
|
1985 |
Ergun Özbudun |
1961 ve 1982 Anayasalarında Kanun Hükmünde Kararnameler |
227-238 |
2 |
|
1985 |
Ahmet H. Boyacıoğlu |
Açılış Konuşması |
01.Eki |
1 |
|
1984 |
Mümtaz Soysal |
Temel Nitelikleriyle 1961 ve 1982 Anayasaları (Karşılaştırmalı) |
Kas.20 |
1 |
|
1984 |
Suna Kili |
Temel Hak ve Özgürlükler Yönünden 1961 ve 1982 Anayasaları |
23-28 |
1 |
|
1984 |
Turgut Tan |
1982 Anayasası Yönünden Yürütme Görevi ve Yetkisinin Niteliği (Güçlü Devlet ya da Güçlü Yürütme) |
31-47 |
1 |
|
1984 |
Lûtfi Duran |
Türkiye'de Anayasa Yargısının İşlevi ve Konumu |
57-87 |
1 |
|
1984 |
Yılmaz Aliefendioğlu |
Türk Anayasa Yargısında İptal Davası ve İtiraz Yolu |
101-137 |
1 |
|
1984 |
Ülkü Azrak |
Anayasa Mahkemesi İptal Kararlarının Geriye Yürümezliği |
151-168 |
1 |
|
1984 |
Nami Çağan |
Türk Anayasası Açısından Vergileme Yetkisi |
171-183 |
1 |
|
1984 |
Sait Güran |
Anayasanın 128. ve 129. Maddeleri Yönünden Kamu Görevlileri Bakanların Durumu |
193-200 |
1 |
|
1984 |
Cemil Oktay |
Kuvvetler Ayrılığı İlkesinin Yargı Açısından Anlamı ve Türkiye Örneği |
215-242 |
1 |
|
1984 |
Fazıl Sağlam |
Kanun Hükmünde Kararname Çıkarma Yetkisinin Sınırları, Uygulamanın Yaygınlaşmasından Doğabilecek Sorunlar |
261-271 |
1 |
|
1984 |
Tekin Akıllıoğlu |
Yasaların (Anayasa Dahil) Zaman İçinde Uygulanması |
279-291 |
1 |
|
1984 |